Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΑΜΕ ΓΥΑΛΙΑ ΗΛΙΟΥ!

 



Με λίγα λόγια για να μην μπερδευόμαστε με τη δημιουργία της βιτ. D από τον ήλιο .....
Το φυσικό φως του ήλιου (ειδικά το πρωινό) εισέρχεται στα μάτια και διεγείρει ειδικά φωτοευαίσθητα κύτταρα στον αμφιβληστροειδή. Αυτά τα κύτταρα στέλνουν σήμα στον υποθάλαμο και, κατ' επέκταση, στην επίφυση...

Χωρίς γυαλιά ηλίου το φως του ήλιου το πρωί δίνει σήμα στην επίφυση να σταματήσει την παραγωγή μελατονίνης (της ορμόνης του ύπνου) και να αυξήσει την κορτιζόλη, προσφέροντας ενέργεια και ξύπνημα.

Αν φοράμε πολύ σκούρα γυαλιά από νωρίς το πρωί ή σε εσωτερικούς χώρους, ο εγκέφαλος λαμβάνει μειωμένο σήμα φωτεινότητας. Αυτό μπορεί θεωρητικά να μπερδέψει το «εσωτερικό ρολόι» (κιρκάδιος ρυθμός), προκαλώντας ατονία ή δυσκολία στον ύπνο το βράδυ.

Η ηλιακή ακτινοβολία όταν δεν αλλοιώνεται απ' τα γυαλιά ηλίου, διεγείρει το οπτικό νεύρο.
Αυτό με την σειρά του ενεργοποιεί την επίφυση που παράγει ορμόνες και αυτές διεγείρουν τα μελανοκύτταρα που μας προστατεύουν από τα ηλιακά εγκαύματα.
Όταν το δέρμα μας εκτίθεται στον ήλιο, τα μελανοκύτταρα παράγουν περισσότερη χρωστική ουσία.
Έτσι το δέρμα φυσιολογικά σκουραίνει.
Όμως όταν φοράμε γυαλιά ηλίου η διαδικασία αυτή διαταράσσεται.
Η επίφυση ξεγελιέται απ' το σκοτείνιασμα των γυαλιών ηλίου, με αποτέλεσμα η μικρή παραγωγή μελανίνης, να φθείρει το δέρμα και να μην το προστατεύει από τον ήλιο.

Τα γυαλιά ηλίου επιτρέπονται σε ορισμένες παθήσεις των οφθαλμών , στα χιόνια , όταν το καταμεσήμερο καθόμαστε πολλές ώρες στον ήλιο...

Η υπερέκθεση των ματιών μας στον ήλιο μπορεί να μας δημιουργήσει :

  • Καταρράκτη και πρόωρη γήρανση των ματιών.
  • Εκφύλιση της ωχράς κηλίδας (σοβαρή βλάβη στην όραση).
  • Φωτοκερατίτιδα (έγκαυμα στον κερατοειδή)
  • "Μέτρον άριστον " λοιπόν και στον Ζωοδότη Ήλιο!

    Άλλωστε είναι γνωστό πλέον ότι η απ ευθείας Ηλιοθεραπεία δεν πρέπει να ξεπερνά τη μισή ώρα. χωρίς αντηλιακό ..Μετά πιάνουμε ίσκιο....

    Πολικός 2026