Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021

Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΜΑΣ ΑΠ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑΕΙ...



“Ωφελέειν μη βλάπτειν”, δηλαδή να ωφελείς χωρίς να βλάπτεις τον ασθενή σου αποτελεί ένα βασικό αφορισμό του Ιπποκράτη. 

Και η θεραπευτική διαδικασία πρέπει να γίνεται με φρόνηση και με ήπιο τρόπο.

Η Φυσικοπαθητική στην Αρχαία Ελλάδα

Η Φυσική Θεραπευτική ή Φυσικοπαθητική εμφανίζεται στην Αρχαία Ελλάδα από την μυθική εποχή του Ασκληπιού. 

Τον 5ο π.Χ. Αιώνα ο Ιπποκράτης ο Κώος ήταν ο πρώτος ιατροφιλόσοφος που κατέγραψε και συνέταξε τις γνώσεις του αρχαίου Ελληνικού κόσμου, σε ένα φυσικό ολιστικό θεραπευτικό σύστημα.

Η μέθοδος θεραπείας του Ιπποκράτη, βασιζόταν αποκλειστικά σε φυσικές, ήπιες και ολιστικές θεραπείες, με την τροφή και την άσκηση ως τη βάση της θεραπευτικής του. Επίσης χρησιμοποιούσε φυσικά φάρμακα, ομοιοπαθητικά, ηλιοθεραπεία, λουτροθεραπεία, κλύσματα, μαλάξεις, βότανα, εκχυλίσματα.

Την ολιστική φυσική θεραπευτική μέθοδο του Ιπποκράτη συνεχίζει να εφαρμόζει ο κλάδος της Φυσικοπαθητικής σήμερα.

Η Ιπποκρατική Δίαιτα

Η Φυσικοπαθητική ως μέθοδος φροντίδας του ανθρώπου στηρίζεται στην Ιπποκρατική Δίαιτα. 

Η Ιπποκρατική Δίαιτα είναι ο συνολικός και ολιστικός τρόπος αποκατάστασης ενός ασθενούς. 

Η αλλαγή της Δίαιτας του ανθρώπου που ασθενεί, φέρνει την θεραπεία του, αφού ο μέχρι πρότινος τρόπος ζωής του δημιουργεί σύμφωνα με τον Ιπποκράτη την ασθένεια.

Είναι αδύνατον κάποιος που επιλέγει την Κλασσική Αλλοπαθητική Ιατρική των φαρμάκων που καταπιέζουν τα συμπτώματα της ασθένειας να φέρουν την θεραπεία αν ο ασθενείς δεν συνειδητοποιήσει και δεν αλλάξει τις συνήθειες που τον οδήγησαν στην ασθένεια. 

Τα συμπτώματα μπορούν να σταματήσουν με την χρήση φαρμάκων αλλά η ασθένεια θα γίνει βαθύτερη και τελικά μη θεραπεύσιμη εάν ο ασθενής δεν αλλάξει την δίαιτα του.

Στην αρχαία Ελληνική γλώσσα, η λέξη Δίαιτα είχε πολύ πιο ευρεία έννοια από την σημερινή, σήμαινε τον τρόπο ζωής εν γένει. Συμπεριλάμβανε: τροφή και ποτό, φυσική άσκηση, γυμναστήριο, θέατρο, διασκέδαση, λουτρά, εντριβές – μασάζ, ηλιοθεραπεία, καλής ποιότητας ύπνο, περιορισμένη σεξουαλική πρακτική, περιορισμό ψυχικών παθών, εντρύφηση στην φιλοσοφία και στις πρακτικές της, καθημερινές συνήθειες και γενικά ότι είχε να κάνει με το πως ζούσε  ο άνθρωπος τη ζωή του.

Η Φυσικοπαθητική αναλύει την Παθολογία και την Ιδιοσυστασία του ασθενούς, με μεθόδους όπως:

H ανάλυση γλώσσαςΙριδοανάλυση

Iστορικό και παρατήρηση του ατόμου και ακολουθώντας την Ιπποκρατική Δίαιτα, 

ρυθμίζει τον γενικότερο τρόπο ζωής του ασθενούς με την διατροφή και άλλες φυσικές μεθόδους.

Η Φυσικοπαθητική με φυσικές μεθόδους θεραπείας βοηθά την φύση να βοηθήσει τον άνθρωπο και διδάσκει εξατομικευμένα την αρμονική ζωή με τους νόμους της φύσης.

”Φύσις νόσων ιατρός”

Ο Ιπποκράτης λέει ότι η Φύση και το σώμα θεραπεύει και όχι ο γιατρός ή όποιος θεραπευτής, ”Φύσις νόσων ιατρός”. Ο γιατρός είναι πάντοτε ο βοηθός της Φυσικής Θεραπευτικής Διαδικασίας, γι’αυτό και η Φυσικοπαθητική ενισχύει το έργο της φύσης χωρίς να καταστέλει καμία θεραπευτική διαδικασία κανένα σύμπτωμα. 

Ουσιαστικά η ίαση τελικά επέρχεται από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, την τόνωση της ψυχικής, συναισθηματικής και νοητικής κατάστασης του ατόμου από την αύξηση της ζωτικής δύναμης, που υπάρχει σε κάθε όν.

Πηγή