Σελίδες

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

Η ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΙΑΣ !!!

Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ   ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ 1 Μαρτίου 2019 Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. Το βιβλίο της ψυχοθεραπεύτριας και εκπαιδευτικού Ιμπέν Ντίσινγκ Σάντάλ και της συγγραφέως Τζέσσικα Τζοέλ Αλεξάντερ «Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο», αναλύει κι άλλους τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα των Δανών, βάζει την ενσυναίσθηση στα σχολεία. Το πρόγραμμα Step by Step εφαρμόζεται από το προνήπιο. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν στα παιδιά φωτογραφίες με άλλα παιδιά που εκδηλώνουν διάφορα συναισθήματα όπως θλίψη, φόβο, θυμό, απογοήτευση. Τα παιδιά συζητούν για τις φωτογραφίες αυτές και εκφράζουν με λόγια αυτό που αισθάνεται το παιδί της φωτογραφίας, μαθαίνοντας έτσι να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους και των άλλων. Σημαντικό γεγονός αποτελεί ότι τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται όλα τα συναισθήματα και να μην έχουν κριτική στάση απέναντί τους. Το πρόγραμμα CAT-kit είναι ένα ακόμα εργαλείο, που όχι μόνο βελτιώνει τη συναισθηματική επίγνωση και την ενσυναίσθηση, αλλά μαθαίνει στο παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του, λεκτικά. Μέσα από φωτογραφίες προσώπων, σωμάτων, και κλίμακες έντασης των συναισθημάτων, τα παιδιά απεικονίζουν το πώς νιώθουν. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση μαθαίνεται κυρίως μέσα από τις ομάδες. Μεγάλο μέρος της μελέτης, δεν γίνεται ατομικά. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους, ώστε όλοι μαζί να προοδεύσουν. Έτσι το σύστημα αυτό ενισχύει τη συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό, αφού κάποιος που είναι πολύ καλός σε έναν κλάδο, δεν απομονώνεται, ούτε νιώθει μειονεκτικά όταν πρέπει να λειτουργήσει σε κάτι που δεν είναι και τόσο καλός. Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), ίσως δεν είναι άτοπο να υποθέσουμε πως έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. [Πηγή: www.doctv.gr]Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ   ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ 1 Μαρτίου 2019 Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. Το βιβλίο της ψυχοθεραπεύτριας και εκπαιδευτικού Ιμπέν Ντίσινγκ Σάντάλ και της συγγραφέως Τζέσσικα Τζοέλ Αλεξάντερ «Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο», αναλύει κι άλλους τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα των Δανών, βάζει την ενσυναίσθηση στα σχολεία. Το πρόγραμμα Step by Step εφαρμόζεται από το προνήπιο. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν στα παιδιά φωτογραφίες με άλλα παιδιά που εκδηλώνουν διάφορα συναισθήματα όπως θλίψη, φόβο, θυμό, απογοήτευση. Τα παιδιά συζητούν για τις φωτογραφίες αυτές και εκφράζουν με λόγια αυτό που αισθάνεται το παιδί της φωτογραφίας, μαθαίνοντας έτσι να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους και των άλλων. Σημαντικό γεγονός αποτελεί ότι τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται όλα τα συναισθήματα και να μην έχουν κριτική στάση απέναντί τους. Το πρόγραμμα CAT-kit είναι ένα ακόμα εργαλείο, που όχι μόνο βελτιώνει τη συναισθηματική επίγνωση και την ενσυναίσθηση, αλλά μαθαίνει στο παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του, λεκτικά. Μέσα από φωτογραφίες προσώπων, σωμάτων, και κλίμακες έντασης των συναισθημάτων, τα παιδιά απεικονίζουν το πώς νιώθουν. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση μαθαίνεται κυρίως μέσα από τις ομάδες. Μεγάλο μέρος της μελέτης, δεν γίνεται ατομικά. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους, ώστε όλοι μαζί να προοδεύσουν. Έτσι το σύστημα αυτό ενισχύει τη συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό, αφού κάποιος που είναι πολύ καλός σε έναν κλάδο, δεν απομονώνεται, ούτε νιώθει μειονεκτικά όταν πρέπει να λειτουργήσει σε κάτι που δεν είναι και τόσο καλός. Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), ίσως δεν είναι άτοπο να υποθέσουμε πως έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. [Πηγή: www.doctv.gr]Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ   ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ 1 Μαρτίου 2019 Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. Το βιβλίο της ψυχοθεραπεύτριας και εκπαιδευτικού Ιμπέν Ντίσινγκ Σάντάλ και της συγγραφέως Τζέσσικα Τζοέλ Αλεξάντερ «Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο», αναλύει κι άλλους τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα των Δανών, βάζει την ενσυναίσθηση στα σχολεία. Το πρόγραμμα Step by Step εφαρμόζεται από το προνήπιο. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν στα παιδιά φωτογραφίες με άλλα παιδιά που εκδηλώνουν διάφορα συναισθήματα όπως θλίψη, φόβο, θυμό, απογοήτευση. Τα παιδιά συζητούν για τις φωτογραφίες αυτές και εκφράζουν με λόγια αυτό που αισθάνεται το παιδί της φωτογραφίας, μαθαίνοντας έτσι να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους και των άλλων. Σημαντικό γεγονός αποτελεί ότι τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται όλα τα συναισθήματα και να μην έχουν κριτική στάση απέναντί τους. Το πρόγραμμα CAT-kit είναι ένα ακόμα εργαλείο, που όχι μόνο βελτιώνει τη συναισθηματική επίγνωση και την ενσυναίσθηση, αλλά μαθαίνει στο παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του, λεκτικά. Μέσα από φωτογραφίες προσώπων, σωμάτων, και κλίμακες έντασης των συναισθημάτων, τα παιδιά απεικονίζουν το πώς νιώθουν. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση μαθαίνεται κυρίως μέσα από τις ομάδες. Μεγάλο μέρος της μελέτης, δεν γίνεται ατομικά. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους, ώστε όλοι μαζί να προοδεύσουν. Έτσι το σύστημα αυτό ενισχύει τη συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό, αφού κάποιος που είναι πολύ καλός σε έναν κλάδο, δεν απομονώνεται, ούτε νιώθει μειονεκτικά όταν πρέπει να λειτουργήσει σε κάτι που δεν είναι και τόσο καλός. Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), ίσως δεν είναι άτοπο να υποθέσουμε πως έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. [Πηγή: www.doctv.gr]Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ   ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ 1 Μαρτίου 2019 Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. Το βιβλίο της ψυχοθεραπεύτριας και εκπαιδευτικού Ιμπέν Ντίσινγκ Σάντάλ και της συγγραφέως Τζέσσικα Τζοέλ Αλεξάντερ «Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο», αναλύει κι άλλους τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα των Δανών, βάζει την ενσυναίσθηση στα σχολεία. Το πρόγραμμα Step by Step εφαρμόζεται από το προνήπιο. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν στα παιδιά φωτογραφίες με άλλα παιδιά που εκδηλώνουν διάφορα συναισθήματα όπως θλίψη, φόβο, θυμό, απογοήτευση. Τα παιδιά συζητούν για τις φωτογραφίες αυτές και εκφράζουν με λόγια αυτό που αισθάνεται το παιδί της φωτογραφίας, μαθαίνοντας έτσι να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους και των άλλων. Σημαντικό γεγονός αποτελεί ότι τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται όλα τα συναισθήματα και να μην έχουν κριτική στάση απέναντί τους. Το πρόγραμμα CAT-kit είναι ένα ακόμα εργαλείο, που όχι μόνο βελτιώνει τη συναισθηματική επίγνωση και την ενσυναίσθηση, αλλά μαθαίνει στο παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του, λεκτικά. Μέσα από φωτογραφίες προσώπων, σωμάτων, και κλίμακες έντασης των συναισθημάτων, τα παιδιά απεικονίζουν το πώς νιώθουν. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση μαθαίνεται κυρίως μέσα από τις ομάδες. Μεγάλο μέρος της μελέτης, δεν γίνεται ατομικά. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους, ώστε όλοι μαζί να προοδεύσουν. Έτσι το σύστημα αυτό ενισχύει τη συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό, αφού κάποιος που είναι πολύ καλός σε έναν κλάδο, δεν απομονώνεται, ούτε νιώθει μειονεκτικά όταν πρέπει να λειτουργήσει σε κάτι που δεν είναι και τόσο καλός. Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), ίσως δεν είναι άτοπο να υποθέσουμε πως έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. [Πηγή: www.doctv.gr]Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ   ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ 1 Μαρτίου 2019 Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. Το βιβλίο της ψυχοθεραπεύτριας και εκπαιδευτικού Ιμπέν Ντίσινγκ Σάντάλ και της συγγραφέως Τζέσσικα Τζοέλ Αλεξάντερ «Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο», αναλύει κι άλλους τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα των Δανών, βάζει την ενσυναίσθηση στα σχολεία. Το πρόγραμμα Step by Step εφαρμόζεται από το προνήπιο. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν στα παιδιά φωτογραφίες με άλλα παιδιά που εκδηλώνουν διάφορα συναισθήματα όπως θλίψη, φόβο, θυμό, απογοήτευση. Τα παιδιά συζητούν για τις φωτογραφίες αυτές και εκφράζουν με λόγια αυτό που αισθάνεται το παιδί της φωτογραφίας, μαθαίνοντας έτσι να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους και των άλλων. Σημαντικό γεγονός αποτελεί ότι τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται όλα τα συναισθήματα και να μην έχουν κριτική στάση απέναντί τους. Το πρόγραμμα CAT-kit είναι ένα ακόμα εργαλείο, που όχι μόνο βελτιώνει τη συναισθηματική επίγνωση και την ενσυναίσθηση, αλλά μαθαίνει στο παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του, λεκτικά. Μέσα από φωτογραφίες προσώπων, σωμάτων, και κλίμακες έντασης των συναισθημάτων, τα παιδιά απεικονίζουν το πώς νιώθουν. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση μαθαίνεται κυρίως μέσα από τις ομάδες. Μεγάλο μέρος της μελέτης, δεν γίνεται ατομικά. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους, ώστε όλοι μαζί να προοδεύσουν. Έτσι το σύστημα αυτό ενισχύει τη συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό, αφού κάποιος που είναι πολύ καλός σε έναν κλάδο, δεν απομονώνεται, ούτε νιώθει μειονεκτικά όταν πρέπει να λειτουργήσει σε κάτι που δεν είναι και τόσο καλός. Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), ίσως δεν είναι άτοπο να υποθέσουμε πως έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. [Πηγή: www.doctv.gr]Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ   ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ 1 Μαρτίου 2019 Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. Το βιβλίο της ψυχοθεραπεύτριας και εκπαιδευτικού Ιμπέν Ντίσινγκ Σάντάλ και της συγγραφέως Τζέσσικα Τζοέλ Αλεξάντερ «Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο», αναλύει κι άλλους τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα των Δανών, βάζει την ενσυναίσθηση στα σχολεία. Το πρόγραμμα Step by Step εφαρμόζεται από το προνήπιο. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν στα παιδιά φωτογραφίες με άλλα παιδιά που εκδηλώνουν διάφορα συναισθήματα όπως θλίψη, φόβο, θυμό, απογοήτευση. Τα παιδιά συζητούν για τις φωτογραφίες αυτές και εκφράζουν με λόγια αυτό που αισθάνεται το παιδί της φωτογραφίας, μαθαίνοντας έτσι να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους και των άλλων. Σημαντικό γεγονός αποτελεί ότι τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται όλα τα συναισθήματα και να μην έχουν κριτική στάση απέναντί τους. Το πρόγραμμα CAT-kit είναι ένα ακόμα εργαλείο, που όχι μόνο βελτιώνει τη συναισθηματική επίγνωση και την ενσυναίσθηση, αλλά μαθαίνει στο παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του, λεκτικά. Μέσα από φωτογραφίες προσώπων, σωμάτων, και κλίμακες έντασης των συναισθημάτων, τα παιδιά απεικονίζουν το πώς νιώθουν. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση μαθαίνεται κυρίως μέσα από τις ομάδες. Μεγάλο μέρος της μελέτης, δεν γίνεται ατομικά. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους, ώστε όλοι μαζί να προοδεύσουν. Έτσι το σύστημα αυτό ενισχύει τη συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό, αφού κάποιος που είναι πολύ καλός σε έναν κλάδο, δεν απομονώνεται, ούτε νιώθει μειονεκτικά όταν πρέπει να λειτουργήσει σε κάτι που δεν είναι και τόσο καλός. Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), ίσως δεν είναι άτοπο να υποθέσουμε πως έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. [Πηγή: www.doctv.gr]Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ   ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ 1 Μαρτίου 2019 Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. Το βιβλίο της ψυχοθεραπεύτριας και εκπαιδευτικού Ιμπέν Ντίσινγκ Σάντάλ και της συγγραφέως Τζέσσικα Τζοέλ Αλεξάντερ «Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο», αναλύει κι άλλους τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα των Δανών, βάζει την ενσυναίσθηση στα σχολεία. Το πρόγραμμα Step by Step εφαρμόζεται από το προνήπιο. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν στα παιδιά φωτογραφίες με άλλα παιδιά που εκδηλώνουν διάφορα συναισθήματα όπως θλίψη, φόβο, θυμό, απογοήτευση. Τα παιδιά συζητούν για τις φωτογραφίες αυτές και εκφράζουν με λόγια αυτό που αισθάνεται το παιδί της φωτογραφίας, μαθαίνοντας έτσι να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους και των άλλων. Σημαντικό γεγονός αποτελεί ότι τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται όλα τα συναισθήματα και να μην έχουν κριτική στάση απέναντί τους. Το πρόγραμμα CAT-kit είναι ένα ακόμα εργαλείο, που όχι μόνο βελτιώνει τη συναισθηματική επίγνωση και την ενσυναίσθηση, αλλά μαθαίνει στο παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του, λεκτικά. Μέσα από φωτογραφίες προσώπων, σωμάτων, και κλίμακες έντασης των συναισθημάτων, τα παιδιά απεικονίζουν το πώς νιώθουν. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση μαθαίνεται κυρίως μέσα από τις ομάδες. Μεγάλο μέρος της μελέτης, δεν γίνεται ατομικά. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους, ώστε όλοι μαζί να προοδεύσουν. Έτσι το σύστημα αυτό ενισχύει τη συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό, αφού κάποιος που είναι πολύ καλός σε έναν κλάδο, δεν απομονώνεται, ούτε νιώθει μειονεκτικά όταν πρέπει να λειτουργήσει σε κάτι που δεν είναι και τόσο καλός. Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), ίσως δεν είναι άτοπο να υποθέσουμε πως έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. [Πηγή: www.doctv.gr]Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ   ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ 1 Μαρτίου 2019 Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. Το βιβλίο της ψυχοθεραπεύτριας και εκπαιδευτικού Ιμπέν Ντίσινγκ Σάντάλ και της συγγραφέως Τζέσσικα Τζοέλ Αλεξάντερ «Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο», αναλύει κι άλλους τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα των Δανών, βάζει την ενσυναίσθηση στα σχολεία. Το πρόγραμμα Step by Step εφαρμόζεται από το προνήπιο. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν στα παιδιά φωτογραφίες με άλλα παιδιά που εκδηλώνουν διάφορα συναισθήματα όπως θλίψη, φόβο, θυμό, απογοήτευση. Τα παιδιά συζητούν για τις φωτογραφίες αυτές και εκφράζουν με λόγια αυτό που αισθάνεται το παιδί της φωτογραφίας, μαθαίνοντας έτσι να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους και των άλλων. Σημαντικό γεγονός αποτελεί ότι τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται όλα τα συναισθήματα και να μην έχουν κριτική στάση απέναντί τους. Το πρόγραμμα CAT-kit είναι ένα ακόμα εργαλείο, που όχι μόνο βελτιώνει τη συναισθηματική επίγνωση και την ενσυναίσθηση, αλλά μαθαίνει στο παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του, λεκτικά. Μέσα από φωτογραφίες προσώπων, σωμάτων, και κλίμακες έντασης των συναισθημάτων, τα παιδιά απεικονίζουν το πώς νιώθουν. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση μαθαίνεται κυρίως μέσα από τις ομάδες. Μεγάλο μέρος της μελέτης, δεν γίνεται ατομικά. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους, ώστε όλοι μαζί να προοδεύσουν. Έτσι το σύστημα αυτό ενισχύει τη συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό, αφού κάποιος που είναι πολύ καλός σε έναν κλάδο, δεν απομονώνεται, ούτε νιώθει μειονεκτικά όταν πρέπει να λειτουργήσει σε κάτι που δεν είναι και τόσο καλός. Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), ίσως δεν είναι άτοπο να υποθέσουμε πως έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. [Πηγή: www.doctv.gr]Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χ [Πηγή: www.doctv.gr]Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χ [Πηγή: www.doctv.gr]Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σ [Πηγή: www.doctv.gr]Γιατί οι Δανοί διδάσκουν στα σχολεία την ενσυναίσθηση Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), η έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση θεωρείται πλέον ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες στη δημιουργία όχι μόνο ευτυχισμένων αλλά και πετυχημένων ανθρώπων. Μεγάλο μέρος της μελέτης γίνεται σε σχολικές ομάδες. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν Από dinfo τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους. Με τον πόθο για γενική ευημερία να κυριαρχεί από τα θρανία, δεν είναι περίεργο το ότι οι Δανοί ψηφίζονται σταθερά ως μία από τις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο. ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ (doctv)Γιατί οι Δανοί διδάσκουν στα σχολεία τηνΓιατί οι Δανοί διδάσκουν στα σχολεία τηνΓιατί οι Δανοί διδάσκουν στα σχολεία τηνΓιατί οι Δανοί διδάσκουν στα σχολεία τηνΓιατί οι Δανοί διδάσκουν στα σχολεία τηνΓιατί οι Δανοί διδάσκουν στα σχολεία την


Γιατί οι Δανοί διδάσκουν στα σχολεία την ενσυναίσθηση; 

Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα παιδιά μοιράζονται ένα κέικ .
Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. 
Το μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και διαλλακτική αίσθηση. 
Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), η έμφαση του έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην ευτυχία. 
Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση θεωρείται πλέον ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες στη δημιουργία όχι μόνο ευτυχισμένων αλλά και πετυχημένων ανθρώπων. Μεγάλο μέρος της μελέτης γίνεται σε σχολικές ομάδες. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν   τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται. 
Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους. Με τον πόθο για γενική ευημερία να κυριαρχεί από τα θρανία, δεν είναι περίεργο το ότι οι Δανοί ψηφίζονται σταθερά ως μία από τις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο. 
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ
Πηγή
ενσυναίσθηση
Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα
παιδιά μοιράζονται ένα κέικ
Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα
άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την
δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις
δικές μας πεποιθήσεις.
Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το
μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η
προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο
ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων
που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να
προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και
διαλλακτική αίσθηση.
Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον
κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της
σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο
σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το
γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), η έμφαση του
έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην
ευτυχία. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση θεωρείται πλέον ένας από τους
μεγαλύτερους παράγοντες στη δημιουργία όχι μόνο ευτυχισμένων αλλά και πετυχημένων
ανθρώπων.
Μεγάλο μέρος της μελέτης γίνεται σε σχολικές ομάδες. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα
γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν
Από dinfo
τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται.
Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει
υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους. Με τον πόθο για γενική ευημερία να κυριαρχεί από
τα θρανία, δεν είναι περίεργο το ότι οι Δανοί ψηφίζονται σταθερά ως μία από τις πιο ευτυχισμένες
χώρες στον κόσμο.
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ (doctv)
ενσυναίσθηση
Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα
παιδιά μοιράζονται ένα κέικ
Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα
άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την
δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις
δικές μας πεποιθήσεις.
Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το
μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η
προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο
ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων
που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να
προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και
διαλλακτική αίσθηση.
Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον
κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της
σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο
σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το
γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), η έμφαση του
έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην
ευτυχία. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση θεωρείται πλέον ένας από τους
μεγαλύτερους παράγοντες στη δημιουργία όχι μόνο ευτυχισμένων αλλά και πετυχημένων
ανθρώπων.
Μεγάλο μέρος της μελέτης γίνεται σε σχολικές ομάδες. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα
γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν
Από dinfo
τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται.
Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει
υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους. Με τον πόθο για γενική ευημερία να κυριαρχεί από
τα θρανία, δεν είναι περίεργο το ότι οι Δανοί ψηφίζονται σταθερά ως μία από τις πιο ευτυχισμένες
χώρες στον κόσμο.
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ (doctv)
ενσυναίσθηση
Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα
παιδιά μοιράζονται ένα κέικ
Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα
άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την
δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις
δικές μας πεποιθήσεις.
Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το
μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η
προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο
ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων
που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να
προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και
διαλλακτική αίσθηση.
Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον
κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της
σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο
σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το
γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), η έμφαση του
έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην
ευτυχία. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση θεωρείται πλέον ένας από τους
μεγαλύτερους παράγοντες στη δημιουργία όχι μόνο ευτυχισμένων αλλά και πετυχημένων
ανθρώπων.
Μεγάλο μέρος της μελέτης γίνεται σε σχολικές ομάδες. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα
γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν
Από dinfo
τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται.
Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει
υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους. Με τον πόθο για γενική ευημερία να κυριαρχεί από
τα θρανία, δεν είναι περίεργο το ότι οι Δανοί ψηφίζονται σταθερά ως μία από τις πιο ευτυχισμένες
χώρες στον κόσμο.
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ (doctv)
ενσυναίσθηση
Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα
παιδιά μοιράζονται ένα κέικ
Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα
άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την
δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις
δικές μας πεποιθήσεις.
Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το
μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η
προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο
ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων
που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να
προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και
διαλλακτική αίσθηση.
Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον
κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της
σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο
σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το
γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), η έμφαση του
έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην
ευτυχία. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση θεωρείται πλέον ένας από τους
μεγαλύτερους παράγοντες στη δημιουργία όχι μόνο ευτυχισμένων αλλά και πετυχημένων
ανθρώπων.
Μεγάλο μέρος της μελέτης γίνεται σε σχολικές ομάδες. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα
γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν
Από dinfo
τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται.
Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει
υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους. Με τον πόθο για γενική ευημερία να κυριαρχεί από
τα θρανία, δεν είναι περίεργο το ότι οι Δανοί ψηφίζονται σταθερά ως μία από τις πιο ευτυχισμένες
χώρες στον κόσμο.
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ (doctv)
ενσυναίσθηση
Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα
παιδιά μοιράζονται ένα κέικ
Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα
άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την
δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις
δικές μας πεποιθήσεις.
Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το
μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η
προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο
ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων
που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να
προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και
διαλλακτική αίσθηση.
Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον
κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της
σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο
σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το
γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), η έμφαση του
έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην
ευτυχία. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση θεωρείται πλέον ένας από τους
μεγαλύτερους παράγοντες στη δημιουργία όχι μόνο ευτυχισμένων αλλά και πετυχημένων
ανθρώπων.
Μεγάλο μέρος της μελέτης γίνεται σε σχολικές ομάδες. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα
γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν
Από dinfo
τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται.
Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει
υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους. Με τον πόθο για γενική ευημερία να κυριαρχεί από
τα θρανία, δεν είναι περίεργο το ότι οι Δανοί ψηφίζονται σταθερά ως μία από τις πιο ευτυχισμένες
χώρες στον κόσμο.
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ (doctv)
ενσυναίσθηση
Στα σχολεία της βόρειας χώρας κάθε εβδομάδα η ενσυναίσθηση γίνεται μάθημα, καθώς τα
παιδιά μοιράζονται ένα κέικ
Για μία ώρα κάθε εβδομάδα, τα σχολεία της Δανίας κάνουν κάτι διαφορετικό από όλα τα
άλλα: οι μαθητές ηλικία 6-16 ετών διδάσκονται υποχρεωτικά την ενσυναίσθηση, δηλαδή την
δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις
δικές μας πεποιθήσεις.
Οι μαθητές μαθαίνουν να ακούν τον απέναντί τους, ενώ παράλληλα μοιράζονται ένα κέικ. Το
μάθημα ονομάζεται Klassens tid και αυτό που διδάσκονται τα παιδιά ουσιαστικά είναι η
προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό. Η διαδικασία αυτή βοηθά όχι μόνο
ενδυναμώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση ενηλίκων
που έχουν μια πιο ευρεία αίσθηση του κόσμου, αφού μαθαίνουν από μικρή ηλικία να
προσεγγίζουν τους ανθρώπους, τον κόσμο και τις προκλήσεις του, με μια πιο σφαιρική και
διαλλακτική αίσθηση.
Εδώ και χρόνια η Δανία παραμένει σταθερά μια από τις τρεις πιο ευτυχισμένες χώρες στον
κόσμο, σύμφωνα με το World Happiness Report. Αν και τα τυπικά χαρακτηριστικά της
σκανδιναβικής κοινωνίας παίζουν σημαντικό ρόλο (όπως το υψηλό βιοτικό επίπεδο, το δίκαιο
σύστημα φορολογίας, το σωστό σύστημα υγείας, εκπαίδευσης και πρόνοιας, καθώς και το
γεγονός ότι εδώ εμφανίζονται οι μικρότερες οικονομικές ανισότητες στον κόσμο), η έμφαση του
έθνους στη διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην
ευτυχία. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η ενσυναίσθηση θεωρείται πλέον ένας από τους
μεγαλύτερους παράγοντες στη δημιουργία όχι μόνο ευτυχισμένων αλλά και πετυχημένων
ανθρώπων.
Μεγάλο μέρος της μελέτης γίνεται σε σχολικές ομάδες. Παιδιά με διαφορετικά επίπεδα
γνώσεων και διαφορετικές αδυναμίες, συνεργάζονται για το καλύτερο, μαθαίνοντας να βοηθούν
Από dinfo
τον διπλανό τους και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να ανταγωνίζονται.
Η κεντρική ιδέα εστιάζει στο ότι όταν κάποιος είναι πολύ ικανός, αντί να κυριαρχεί, έχει
υποχρέωση να βοηθά τους πιο αδύναμους. Με τον πόθο για γενική ευημερία να κυριαρχεί από
τα θρανία, δεν είναι περίεργο το ότι οι Δανοί ψηφίζονται σταθερά ως μία από τις πιο ευτυχισμένες
χώρες στον κόσμο.
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ (doctv)