Σελίδες

Δευτέρα 20 Μαΐου 2024

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΥΓΕΙΑ



Το ζώο έχει υπεροχή και καλά θα κάναμε να μελετήσωμε τήν ζωή, τη διατροφή και τη θεραπεία του, άν θέλωμε να πάρωμε κάποτε τό σωστό δρόμο και στη δική μας διατροφή και στη δική μας θεραπεία. Και αυτό έκαμαν οι μεγάλοι θεραπευταί διά μέσου των αιώνων. Γιατί τό ζώο δέν έχει λογικό. Το ζώο έχει ένστικτο. Το ζώο κυριαρχείται απλούστατα άπό τό Συμπαθητικό νευρικό σύστημα, το τέλειο σύστημα, και αναγκαστικώς κάνει ό,τι χρειάζεται καί γιά νά διατραφή και γιά νά θεραπευθή. 'Ωθείται από τή Φύσι, άπό τίς έμφυτες δυνάμεις, άπό τήν έμφυτη σοφία που υπάρχει πίσω από κάθε κύτταρο νά κάμη ό,τι χρειάζεται σέ κάθε περίπτωση. Γιατί τό ζώο, δεν έχει λογική, δεν έχει διάκρισι, δέν έχει την ευχέρεια εκλογής. Ο άνθρωπος έχει το λογικό. Καί τό λογικό και ή στοργή στα χέρια της αμάθειας ή ημιμαθείας είναι ένα τρομερό εγχειρίδιο πού έχει προκαλέσει αφάνταστες συμφορές στην ανθρωπότητα, συμφορές πού κανένας πόλεμος και καμμιά καταστροφή, δέν προκάλεσαν στην ιστορία της ανθρωπότητος.
Το ζώο τρώει ώμη την τροφή του, ζωντανή. Δέν έχει κατσαρόλα, φωτιά, τσελεμεντέ. Το ζώο τρώει ολόκληρη την τροφή. Δέν καθαρίζει, δέν πετάει, δεν αλλοιώνει την τροφή του. Το ζώο κάνει σχεδόν μονοδίαιτα. Δέν έχει ποικιλία και 10 πιάτα την κάθε φορά. Το ζώο τρώει μόνο όταν πεινάη και ποτέ άλλοτε. Το ζώο δεν τρώει γιατί ήρθε ή ώρα για φαγητό, κι' ας μήν πεινάη, ούτε γιατί το είπε ο γιατρός, ή ή μαμά, ή ό σύζυγος, ή ή σύζυγος, ή ή γιαγιά, κι' άς είναι άσπρη και παραφορτωμένη από ακαθαρσία ή γλώσσα· κι' άς βρωμάη το χνώτο και το δέρμα, κι' άς αισθάνεται αηδία γιά τό φαγητό το παιδί, κι' ας έχη πυρετό, ευκοιλιότητα, δυσκοιλιότητα ή άλλη ενόχλησι, κι' άς έχη στόμα ξερό σάν «παπούτσι», κι' άς έχη σάλιο πηχτό πού κολλάει.
Το ζώο όταν αρρωστήση δεν τρώει. Ο σκύλος όταν αρρωστήση δέν τρώει. Πιάνει τη γωνιά, βάζει την ουρά κάτω από τά σκέλη του, λουφάζει, κάθεται κει στή γωνιά νηστικός μιά μέρα, δυό μέρες, τρείς μέρες. Και ύστερα νάτον πάλι. Ξεπετιέται άπ' τή γωνιά του φρέσκος, φρέσκος, χαρούμενος, ζωντανεμένος και ξανανιωμένος. Δέν τρώει ο σκύλος τις ημέρες αύτές της αρρώστειας του. Κι' αν προσπαθήσης νά τόν βάλης να φάη μέ το ζόρι. Δέν θά φάη. Κι' αν επιμείνης, θά σέ φάη. Έλατε τώρα στην περίπτωσι του. άνθρώπου. Το παιδί έχει 40, 41 πυρετό και μεις έγκληματικά το πιέζομε νά φάη. Το Ίδιο ισχύει μέ τόν ενήλικο πού τον πιέζομε νά φάη μέ πυρετό.
Ό,τι θα πούμε είναι το ιδανικό. Ο άρρωστος πρέπει νά τό τηρήση γιά νά θεραπευθή. Ο υγιής πρέπει να το πλησιάση όσο περισσότερο μπορεϊ μέσα στο πλαίσιο των ατομικών, οικογενειακών, επαγγελματικών, οικονομικών και κοινωνικών του συνθηκών, γιά νά μήν αρρωστήση. Να είναι ο νόμος της καθημερινής του ζωής, όχι μιά έμμονος προσκόλλησις και φόβος ότι θα πάθωμε κάτι αν κάμωμε μιά παράβασι. Γιατί ή ψυχοσωματική ζημία είναι μεγαλύτερη από τη ζημία της παραβάσεως.
Μία παράβασις σέ μιά συντροφιά, σε ένα τραπέζι, υπό συνθήκες πού δέν μπορεί νά τήν αποφύγη κανένας, δέν θά μάς σκοτώση. Κατατόπισε φιλικά, με στοργή, τους οικείους σου, τούς συγγενεΐς σου, τούς φίλους σου. Κάμε τους νά σέ καταλάβουν. Γίνου υπόδειγμα, μέ τή δική σου ζηλευτή υγεία. 'Απόφυγε καταπίεσι καί επιμονή στο ζήτημα του φαγητού. 'Απόφυγε ανταγωνισμούς και φιλονικίες. Ή βία είναι πάντοτε έγκλημα και οδηγεί σέ άντίθετο άπό τό επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Οδηγεί σε ανταγωνισμό, σέ εχθρότητα. Γνωρίζω πολλές οικογένειες στίς οποΐες άκριβώς άπό τήν προσπάθεια ενός από τους συζύγους να επιβάλη έτσιθελικώς τις αντιλήψεις του πάνω στο ζήτημα της ορθής, διατροφής κατά τη φυσιοθεραπεία (φυσική υγιεινή), εδημιουργήθη μία εχθρότης και ένας άνταγωνισμός οξύτατος πού πολλές φορές κατέληξε στα δικαστήρια.
Έχε λοιπόν υπ' όψιν σου, άν βέβαια πιστεύης και άκολουθής τίς αρχές αυτές, τις συνήθειες, την ωριμότητα και την κατανόησι των άλλων. "Αν δέν βρίσκης κατανόησι φρόντισε να αυξήσης την επικοινωνία και τη στοργή πρός τον άνθρωπό σου. Όταν το επιτύχης, όταν επιτύχης ένα ανώτερο επίπεδο επικοινωνίας και στοργής, αυτομάτως το ανώτερο αυτό επίπεδο της επικοινωνίας και της στοργής αντιστοιχεί σ' ένα άνώτερο επίπεδο κατανοήσεως. Και στο ανώτερο αύτό επίπεδο κατανοήσεως θά μπορέσης να έχης κατανόηση και στο ζήτημα της όρθής διατροφής.
--------------------------------------------------------
Απόσπασμα από το βιβλίο του Δημήτρη Ιω. Χρόνη: "ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ" - 1964 -...
Ανδρέας Καραβιώτης